Legitymacje szkolne
Pierwsza legitymacja szkolna (po przyjęciu dziecka do szkoły) wydawana jest nieodpłatnie.
Nie pobiera się opłaty za sprostowania w legitymacji szkolnej (zmiana adresu, nazwiska).
W przypadku zmiany nazwiska lub adresu należy dostarczyć dokument potwierdzający zmianę danych oraz posiadaną legitymację.
Duplikat wydaje się wtedy, gdy oryginał ulegnie zagubieniu, zniszczeniu lub kradzieży.
Zasady wydawania duplikatów legitymacji szkolnych:
- W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej (załącznik).
- Do wniosku należy dołączyć:
– podpisane aktualne zdjęcie legitymacyjne (imię i nazwisko) – legitymacja papierowa,
– potwierdzenie wniesienia opłaty.
INFORMACJA O OPŁATACH ZA WYDANIE
DUPLIKATÓW ŚWIADECTW I LEGITYMACJI SZKOLNYCH
– duplikat świadectwa szkolnego – 26 zł
– duplikat legitymacji szkolnej – 9 zł
Prosimy o wpłacanie należnych kwot na konto:
07 9585 0007 0010 0014 3143 0005
z dopiskiem –
„opłata za duplikat legitymacji SP2 w Oławie + imię i nazwisko ucznia”
lub „opłata za duplikat świadectwa SP2 w Oławie + imię i nazwisko ucznia”
Na podstawie dowodu wpłaty oraz wniosku zostanie wydany duplikat dokumentu (wnioski w sekretariacie)
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 27 sierpnia 2019 r.. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. poz. 1700 i 1780 oraz z 2021 r. poz. 1203)
Wysokość opłaty skarbowej reguluje:
USTAWA z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej DZ.U.NR.225
załącznik: SZCZEGÓŁOWY WYKAZ PRZEDMIOTÓW OPŁATY SKARBOWEJ, STAWKI ORAZ ZWOLNIENIA