SP 2 Oława

 

20200916 091759   Dzień Kropki w świetlicy

         Obchodzony 15 września Międzynarodowy Dzień Kropki to dzień kreatywności, talentu i wiary w swoje możliwości. Dzieci z klas drugich zachęcone historią małej Vashti, bohaterki książki kanadyjskiego pisarza Petera Reynoldsa, przyłączyły się do świętowania tego dnia. Podczas wspólnych zabaw w świetlicy tropiły ukryte w sali kolorowe kropki, a następnie układały o nich niesamowite historyjki. Kropki wytropiły także w alfabecie Braille’a oraz w alfabecie Morse’a  i dowiedziały się jak wygląda zapis ,,Dzień Kropki” w obu alfabetach. Każde dziecko stworzyło kropkowe dzieło kredkami, a podczas pobytu na boisku szkolnym powstały dzieła wykonane kolorową kredą, zachęcające do udziału w zabawie dzieci ze starszych klas. Za udział w kropkowych zabawach uczestnicy  otrzymali kropkowe dyplomy. Zapraszamy do galerii >>> 


120123685 654078052196522 4200206114467504509 n  Pierwszy Dzień Jesieni

     23 września, kiedy to obchodziliśmy Pierwszy Dzień Jesieni. W tym wyjątkowym dniu, uczniowie klasy 1a i 1b podczas pobytu na świetlicy szkolnej powitali Panią Jesień malując dla niej farbami w dość nietypowy sposób piękne i kolorowe ilustracje przedstawiające symbole jesieni i wszystko to, co uczniom kojarzy się z tą porą roku. Szukaliśmy również darów jesieni i obserwowaliśmy widoczne już zmiany w przyrodzie, które przyniosła nam Pani Jesień. Dzieciom towarzyszyły przy tym pozytywne emocje i bardzo dużo dobrej zabawy na świeżym powietrzu. Galeria >>>


120129588 322713055687333 3156875413993761132 n "Uczymy Dzieci Programować"

    Uczniowie klasy 1a i 1b na świetlicy w bieżącym roku szkolnym biorą udział w ogólnopolskim projekcie "Uczymy Dzieci Programować". To inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji, która polega na kształtowaniu logicznego i algorytmicznego myślenia u dzieci i pobudzaniu kreatywności, ucząc się przy tym zadaniowego podejścia do stawianych przed dziećmi problemów. Ćwiczenia, które rozwiązujemy w grupie uczą dzieci umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów i optymalnych rozwiązań. Podczas udziału w zajęciach pokazujemy, że nauka programowania i kodowania nie musi być ani trudna, ani nudna, ani nieciekawa, a da się ją przeprowadzić nawet wtedy, gdy nie dysponujemy pracownią komputerową i nowoczesnymi sprzętami. Podstawy programowania wplatamy więc do codziennych zajęć i aktywności dydaktycznych, niezależnie od posiadanego w placówce wyposażenia, na co dzieci reagują bardzo entuzjastycznie i z ogromnym zaangażowaniem biorą udział w ciekawych zajęciach, które w dużej mierze pozwalają im na zaspakajanie ich dociekliwości poznawczych. Galeria >>>